Druga Opinia Medyczna WorldCare

Druga Opinia Medyczna to usługa opracowana z myślą o możliwości skonsultowania przez Pacjentów postawionych im diagnoz i zaproponowanych planów leczenia ze specjalistami ośrodków medycznych znajdujących się w USA (WorldCare). Szpitale konsorcjum WorldCare oferują najwyższej jakości dodatkową opinię medyczną w oparciu o najnowszą, wyspecjalizowaną wiedzę. Działając w 25 krajach, WorldCare wydało ponad 25 000 opinii medycznych z zakresu praktycznie każdej specjalizacji.

Posiadając dostęp do usługi, nasi Pacjenci, przed podjęciem ważnej decyzji dotyczącej swojego zdrowia i dalszego leczenia, mogą zdobyć niezbędną wiedzę na temat danej choroby oraz metod diagnostycznych i terapeutycznych stosowanych także poza granicami naszego kraju.


Opinia wydawana jest w przypadku następujących schorzeń lub stanów chorobowych, odnośnie których postawiono rozpoznanie, stwierdzono uszkodzenie ciała lub wyrażono konieczność przeprowadzenia leczenia operacyjnego bądź wykonania zabiegu: nowotwory, zawał serca, choroba wieńcowa wymagająca operacji, śpiączka, udar mózgu, stwardnienie rozsiane, paraliż, porażenie, niedowład, przewlekła obturacyjna choroba płuc, rozedma płuc, choroba zapalna jelit, przewlekła choroba wątroby, niewydolność nerek, przewlekłe dolegliwości bólowe miednicy, cukrzyca, choroba zakrzepowo-zatorowa, amputacje, reumatoidalne zapalenie stawów, poważne oparzenia, nagła utrata wzroku z powodu choroby, przeszczep dużych narządów, choroba neurodegeneracyjna/ choroba Alzheimera, utrata słuchu, operacja wymiany protezy biodrowej i kolanowej, utrata mowy, poważne urazy, choroba Parkinsona.


Korzystanie przez Pacjenta z Drugiej Opinii Medycznej to proces, w którym uwzględniane są następujące kroki:

  • Krok 1. Pacjent posiada już diagnozę i ma zaproponowane leczenie.
  • Krok 2. Kontakt Pacjenta z Infolinią (pod numerem: 22 221 06 41).
  • Krok 3. Autoryzacja prawa do skorzystania z usługi.
  • Krok 4. Przesłanie dokumentacji medycznej do WorldCare w Polsce.
  • Krok 5. Sprawdzenie kompletności dokumentacji, przetłumaczenie jej na język angielski i przesłanie do WorldCare w Bostonie
  • Krok 6. Opracowanie Drugiej Opinii Medycznej.
  • Krok 7. Weryfikacja kompletności przygotowanej opinii, tłumaczenie materiału na język polski.
  • Krok 8. Przekazanie Raportu* Pacjentowi.