Harmonia w biznesie.jpeg

Rosnące tempo życia połączone z coraz większą liczbą wyzwań w życiu zawodowym i prywatnym – dziś wiele ludzi w ten sposób opisuje swoją codzienność. Nie brakuje w niej stresu, który – doświadczany w nadmiarze – negatywnie wpływa na zaangażowanie w pracę i zmniejsza dobrostan współczesnych pracowników. Harmonia w biznesie to program profilaktyczny adresowany do pracodawców i ich pracowników, którego głównym celem jest kompleksowe wsparcie psychologiczne. Sprawdź, co zawiera ta oferta i kiedy warto z niej skorzystać.

Skorzystaj z oferty

Szczegóły

Harmonia w biznesie – co to takiego?

Z raportu Gallupa „The State of the Global Workplace” wynika, że większość współczesnych pracowników to ludzie zestresowani i mało zaangażowani w pracę. Wysoki poziom stresu dotyczy ok. 44% społeczeństwa w skali globalnej, a w Polsce wskaźnik ten wynosi 38%. Nadmiar stresu wiąże się najczęściej z pracą zawodową, w którą w pełni angażuje się zaledwie 14% badanych.[1]

Problem wypalenia zawodowego i przeciążenia został zauważony również przez ustawodawców, czego dowodem jest dyrektywa Parlamentu Europejskiego w sprawie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym (work-life balance). Na mocy tego dokumentu zaszły też zmiany w polskim Kodeksie pracy, w którym pojawiły się m.in. dodatkowe dni wolne na opiekę nad dzieckiem oraz zwolnienie z pracy z powodu siły wyższej. Pracodawcy coraz częściej dostrzegają negatywny wpływ rosnącego tempa życia i stresu na swoich pracowników, dlatego starają się na różne sposoby zadbać o ich dobrostan.

Harmonia w biznesie to profilaktyczny program dla przedsiębiorców, którym zależy na dobrym samopoczuciu psychicznym pracowników. Pokazujemy, że problemy psychiczne nie są wstydliwą sprawą, nie powinny więc znajdować się w sferze tabu, a narzędzia do radzenia sobie z nimi mogą być na wyciągnięcie ręki. Oferujemy konkretną pomoc – np. w formie konsultacji psychologicznych – w rozwiązywaniu bieżących problemów oraz utrzymaniu dobrego samopoczucia, które pozwala się rozwijać i osiągać satysfakcjonujące wyniki w pracy.

Harmonia w biznesie – jaki jest zakres oferty?

Harmonia w biznesie to uporządkowany program, który składa się z trzech elementów:

  1. Analiza – każdy objęty programem pracownik wypełnia ankietę profilaktyczną online. Pracodawca otrzymuje „Raport dla Firmy”, czyli materiał przygotowany na podstawie ogólnych wyników ankiet zawierający statystyki dotyczące występujących w przedsiębiorstwie problemów. Dzięki temu managerowie mogą dowiedzieć się, na jakie problemy swojego zespołu zwrócić szczególną uwagę.
  2. Edukacja – działania szkoleniowe to przede wszystkim przygotowane w atrakcyjnej formie seminaria/webinaria, czyli wystąpienia organizowane w siedzibie klienta lub zdalnie. Po zajęciach w siedzibie firmy odbywa się dyżur specjalisty (np. psychologa), który trwa 5 godzin.
  3. Opieka psychologiczna – to usługi z zakresu zdrowia psychicznego, czyli spotkania z psychoterapeutą (psychoterapia indywidualna) oraz telefoniczne wsparcie psychologiczne. W ramach programu pracownicy otrzymują bieżące wsparcie w określeniu kierunku leczenia, jeśli zachodzi taka potrzeba.

Przeczytaj także: Czym jest trauma i silny stres? Jak sobie poradzić z emocjami związanymi z ostrą reakcją na stres?

Harmonia w biznesie – kiedy warto zgłosić się do programu?

Do programu profilaktycznego Harmonia w biznesie warto się zgłosić gdy:

  • firma notuje słabsze wyniki, a ich przyczyną może być spadek motywacji pracowników – profesjonalna analiza pokaże, na które obszary zwracać szczególną uwagę;
  • pracodawca zauważa problemy natury psychicznej wśród swoich pracowników, ale nie potrafi ich zidentyfikować, dlatego chce zapewnić swojemu zespołowi profesjonalną pomoc;
  • pracodawca chce zainwestować w działania profilaktyczne, aby zapobiec problemom psychicznym takim jak depresja czy zaburzenia nerwicowe – dane WHO wskazują, że na depresję choruje ok. 280 mln ludzi na całym świecie, a w Polsce liczba ta może być wyższa niż 1,5 mln.[2] Choroba to nie tylko bolączka ludzi, lecz także przedsiębiorstw, które tracą wielu świetnych specjalistów z powodu długotrwałych zwolnień lekarskich;
  • pracodawca chce się wyróżnić na tle konkurencji, oferując ten wyjątkowy benefit – firmy, które kompleksowo dbają o zdrowie swoich pracowników, są postrzegane jako bardziej przyjazne.

Jak przygotować się do uczestnictwa w programie Harmonia w biznesie?

Harmonia w biznesie wymaga jedynie zgłoszenia firmy do udziału w programie na adres e-mail: sprzedaz@luxmed.pl. Pracodawca już na etapie zgłoszenia może napisać, jakie problemy dostrzega w swoim zespole oraz jakie są jego oczekiwania w związku z proponowanymi działaniami profilaktycznymi.

W kolejnych wiadomościach zostaną przedstawione szczegóły oferty i jej cena. Wdrożenie programu wymaga również zaprezentowania nowego benefitu pracownikom firmy.

Co daje uczestnictwo w programie Harmonia w biznesie?

Harmonia w biznesie to program profilaktyczny, którego celem jest przede wszystkim zapobieganie problemom psychicznym (depresji, zaburzeniom nerwicowym itd.) wśród pracowników. Osoby, które mogą swobodnie korzystać z pomocy psychologicznej i wiedzą, że nie będą z tego powodu piętnowane:

  • chętniej szukają źródła swoich problemów i sposobów, by sobie z nimi poradzić;
  • łatwiej dochodzą do równowagi psychicznej;
  • umacniają poczucie własnej wartości, dzięki któremu mogą uwolnić swój zawodowy potencjał;
  • stają się bardziej zadowolone z życia, a ich entuzjazm przekłada się na wykonywane obowiązki;
  • są bardziej zmotywowane do pracy i osiągają lepsze wyniki.

Przeczytaj także: Hejt – jak sobie z nim radzić?


[1] https://www.gallup.com/workplace/349484/state-of-the-global-workplace.aspx

[2]https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C1540480%2Cdepresja-bedzie-najczesciej-wystepujaca-choroba-na-swiecie-who-podaje-dane

Podobne usługi

Skorzystaj z oferty

Artykuły i poradniki na temat psychologii i psychiatrii

quiet quitting.jpg
Psychologia

Czym jest “quiet quitting” i “quiet firing”? O roli zaangażowania w życiu zawodowym

Środowisko zawodowe ewoluuje z niezwykłą dynamiką, przynosząc każdego dnia nowe wyzwania i możliwości. Wydarzenia z ostatnich lat, takie jak pandemia COVID-19, nasilające się konflikty międzynarodowe, niestabilność ekonomiczna oraz rosnący kryzys klimatyczny, skłoniły wielu z nas do głębokiej refleksji nad życiem, relacjami i metodami pracy. W tle tych globalnych wyzwań obserwujemy też wpływ nowych pokoleń wchodzących na rynek pracy, które wnoszą świeże perspektywy i oczekiwania, zmieniając podejścia do zarządzania i współpracy.

Bulimia.jpg
Psychologia

Czym jest bulimia? Jak ją rozpoznać?

Zaburzenia odżywiania najczęściej kojarzą nam się z ekstremalnie wychudzoną kobiecą sylwetką, restrykcjami dietetycznymi czy też całkowitym unikaniem jedzenia. Przekonanie może to wynikać z docierających do nas obrazów, które szokują i zapadają bardziej w pamięci. Faktem jest, że na zaburzenia odżywiania najczęściej chorują młode kobiety w wieku dojrzewania. Najczęściej, ale nie tylko i nie zawsze. Chorować mogą osoby w różnym wieku bez względu na płeć. Rozpowszechnienie bulimii szacowane jest na ok.1-4% wśród młodzieży i ok. 1% wśród dorosłych. W Polsce jednak nie są zbierane dane na temat występowania zaburzeń odżywiania, a skala problemu może być znacznie większa niż nam się wydaje. Dowiedz się więcej na temat tego zaburzenia.

GettyImages-164223546.jpg
Psychologia

Karanie milczeniem w relacjach – przyczyny i konsekwencje

Komunikacja jest jednym z najważniejszych elementów każdej zdrowej relacji. Wypowiadane słowa mogą krzywdzić i wpływać na pogorszenie jakości relacji, a co gorsze, niejednokrotnie prowadzić do jej zakończenia. Jednakże, istnieje pewien paradoks, który polega na tym, że nie wypowiadanie słów może być narzędziem raniącym drugą stronę bardziej niż jakiekolwiek przykre i ostre komunikaty. O karzącym wymiarze milczenia możemy mówić, kiedy osoba odmawia komunikacji lub wycofuje się w ciszy w odpowiedzi na pojawiający się konflikt lub problem. Takie zachowanie, szczególnie regularnie wykorzystywane przez jednego lub obojga partnerów, może być przyczyną poważnych problemów w związku. W tym artykule przyjrzymy się temu, jakie są przyczyny karania milczeniem w relacjach, a także, jakie konsekwencje niesie ze sobą to zjawisko.