Nasze podejście do dostępności

W LUX MED działamy z empatią i szacunkiem. Naszym celem jest pomaganie ludziom żyć dłużej, zdrowiej, szczęśliwiej.

Dążymy do tego, aby być najbardziej zorientowaną na klienta firmą opieki zdrowotnej dlatego dostępność cyfrowa i włączenie jest dla nas największym priorytetem.

Co robimy już teraz: 

  • Tłumacz języka migowego

Wprowadziliśmy usługę tłumacza Polskiego Języka Migowego, z której możesz skorzystać we wszystkich placówkach LUX MED.

Z tłumaczem języka migowego możesz połączyć się online, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-20:00 lub w soboty w godzinach 8:00-14:00.

Połącz się, gdy:

  1. Chcesz umówić wizytę telefonicznie.
  2. Chcesz porozmawiać z pracownikiem recepcji w placówce np. podczas rejestracji wizyty.
  3. Potrzebujesz tłumacza w trakcie wizyty, by porozmawiać z lekarzem.

Aby dowiedzieć się więcej na temat usługi Tłumacza Języka Migowego

  • Informujemy o dostępności placówek LUX MED.

W zakładce z listą placówek, przy każdej przychodni własnej LUX MED znajdziesz czytelną informację dotyczącą:

    • czy przy placówce znajduje się parking,
    • na którym piętrze zlokalizowana jest przychodnia,
    • czy w budynku dostępna jest winda.

Dzięki temu osoby z ograniczoną mobilnością mogą łatwiej zaplanować wizytę i ocenić dostępność miejsca jeszcze przed przybyciem.

Strona internetowa, sklep LUX MED oraz Portal Pacjenta

Data publikacji: 30.06.2025

Obecnie nasza strona, sklep internetowy i Portal Pacjenta są częściowo zgodne ze standardami dostępności cyfrowej.
Zdajemy sobie sprawę, że osoby z niepełnosprawnościami oraz inni użytkownicy mogą napotkać bariery podczas korzystania z naszych usług online.

Jesteśmy w trakcie wdrażania zmian, które ułatwią dostęp i poprawią komfort korzystania z naszych serwisów wszystkim użytkownikom.
Dostosowujemy naszą stronę, sklep oraz Portal Pacjenta do wymagań standardu WCAG 2.1 na poziomie AA, a wybrane elementy realizują również wymagania poziomu AAA.

O co już zadbaliśmy:

  • odpowiednie kontrasty kolorów
  • korzystanie ze standardowych skrótów klawiaturowych
  • dostosowanie do mniejszych urządzeń takich, jak tablety, czy smartfony
  • dostosowanie widoku w przeglądarce podczas powiększania treści
  • brak treści audio w tle,
  • brak komunikatów i aktualizacji rozpraszających użytkownika,
  • unikanie elementów, które migają z większą częstotliwością, niż trzy razy na sekundę,
  • nawigacja breadcrumbs (okruszki chleba).

Co poprawiamy:

  • niewidoczny fokus na stronie luxmed.pl
  • opisy alternatywne przy obrazach i etykietach
  • dostępność niektórych elementów z pozycji klawiatury

Ocena została przygotowana na podstawie testów:

  • automatycznych, przeprowadzonych przy użyciu narzędzi: WAVE, ANDI, ARC Toolkit,
  • z użyciem klawiatury,
  • z wykorzystaniem czytników ekranu: NVDA oraz VoiceOver.

Ocena wykonana w czerwcu 2025 roku przez Dział Produktów Cyfrowych LUX MED.