Nasze podejście do dostępności
W LUX MED działamy z empatią i szacunkiem. Naszym celem jest pomaganie ludziom żyć dłużej, zdrowiej, szczęśliwiej.
Dążymy do tego, aby być najbardziej zorientowaną na klienta firmą opieki zdrowotnej dlatego dostępność cyfrowa i włączenie jest dla nas największym priorytetem.
Co robimy już teraz:
- Tłumacz języka migowego
Wprowadziliśmy usługę tłumacza Polskiego Języka Migowego, z której możesz skorzystać we wszystkich placówkach LUX MED.
Z tłumaczem języka migowego możesz połączyć się online, od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-20:00 lub w soboty w godzinach 8:00-14:00.
Połącz się, gdy:
- Chcesz umówić wizytę telefonicznie.
- Chcesz porozmawiać z pracownikiem recepcji w placówce np. podczas rejestracji wizyty.
- Potrzebujesz tłumacza w trakcie wizyty, by porozmawiać z lekarzem.
Aby dowiedzieć się więcej na temat usługi Tłumacza Języka Migowego
- Informujemy o dostępności placówek LUX MED.
W zakładce z listą placówek, przy każdej przychodni własnej LUX MED znajdziesz czytelną informację dotyczącą:
- czy przy placówce znajduje się parking,
- na którym piętrze zlokalizowana jest przychodnia,
- czy w budynku dostępna jest winda.
Dzięki temu osoby z ograniczoną mobilnością mogą łatwiej zaplanować wizytę i ocenić dostępność miejsca jeszcze przed przybyciem.
Strona internetowa, sklep LUX MED oraz Portal Pacjenta
Data publikacji: 30.06.2025
Obecnie nasza strona, sklep internetowy i Portal Pacjenta są częściowo zgodne ze standardami dostępności cyfrowej.
Zdajemy sobie sprawę, że osoby z niepełnosprawnościami oraz inni użytkownicy mogą napotkać bariery podczas korzystania z naszych usług online.
Jesteśmy w trakcie wdrażania zmian, które ułatwią dostęp i poprawią komfort korzystania z naszych serwisów wszystkim użytkownikom.
Dostosowujemy naszą stronę, sklep oraz Portal Pacjenta do wymagań standardu WCAG 2.1 na poziomie AA, a wybrane elementy realizują również wymagania poziomu AAA.
O co już zadbaliśmy:
- odpowiednie kontrasty kolorów
- korzystanie ze standardowych skrótów klawiaturowych
- dostosowanie do mniejszych urządzeń takich, jak tablety, czy smartfony
- dostosowanie widoku w przeglądarce podczas powiększania treści
- brak treści audio w tle,
- brak komunikatów i aktualizacji rozpraszających użytkownika,
- unikanie elementów, które migają z większą częstotliwością, niż trzy razy na sekundę,
- nawigacja breadcrumbs (okruszki chleba).
Co poprawiamy:
- niewidoczny fokus na stronie luxmed.pl
- opisy alternatywne przy obrazach i etykietach
- dostępność niektórych elementów z pozycji klawiatury
Ocena została przygotowana na podstawie testów:
- automatycznych, przeprowadzonych przy użyciu narzędzi: WAVE, ANDI, ARC Toolkit,
- z użyciem klawiatury,
- z wykorzystaniem czytników ekranu: NVDA oraz VoiceOver.
Ocena wykonana w czerwcu 2025 roku przez Dział Produktów Cyfrowych LUX MED.